جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 199 admin
0 308 admin
0 288 admin
0 263 admin
0 364 admin

استعلام خودرو هايي كه به پاركينك برده شده اند

استعلام خودرو هايي كه به پاركينك برده شده اند


تعداد بازديد : 227
جایگزین کردن متن در Notepad++

گاهی اوقات پیش می آید که شما می خواهید از بین کدهای یک یا چند سند، عبارتی را پیدا کرده و با یکی دیگر جایگزین کنید. قابلیت جایگزین کردن متن در Notepad++ این امکان را در همان پنجره Find and Replace به شما می دهد. نحوه کار آن بدین صورت است که ابتدا پنجره Replace را گشوده و متنی را که می خواهید در سند جستجو شود را در یک کادر، و متن جایگزین شونده را در کادر دیگر وارد می کنید، و بروی دکمه Replace کلیک می کنید. در کمتر از ثانیه کار شما به انجام می رسد.

 

در قسمت قبلی یاد گرفتید که چطور با گزینه های موجود در پنجره Find برای پیدا کردن یک عبارت در بین چندین خط کد و یا چندین سند، کار کنید. در این بخش با عمل جایگزین کردن که مکمل یافتن یک عبارت است آشنا می شوید. اول باید پنجره Replace را باز کنید. اگر طریقه باز کردن پنجره Find را یاد گرفتید، به همان صورت اقدام کنید و سپس بروی سربرگ Replace کلیک کنید. از فهرست Search و نوار ابزار هم می توان استفاده نمود.

پنچره جستجو و جایگزین کردن در Notepad++

پنچره جستجو و جایگزین کردن در Notepad++

در این پنجره شما باید در قسمت Find What عبارتی را که می خواهید با عبارت جایگزین شونده، تعویض شود را وارد کنید. در بخش Replace with هم عبارت جایگزین شونده را وارد کنید. حال با کلیک بروی دکمه Replace در سمت راست پنجره، یکی یکی  عبارات شما در سند جایگزین می شوند. ولی اختیارات دیگری هم در این پنجره برای شما موجود است که به آنها اشاره می کنم.

اعمالی که دکمه های سمت راست پنجره انجام میدهند را یکی یکی توضیح می دهم:

  • Find Next: رفتن به سمت جلو یا عقب سند برای یافتن عبارتی که شما به دنبال آن هستید، بدون جایگزینی
  • Replace: جایگزین کردن همان عبارت انتخابی با مورد جایگزین شونده
  • Replace All: جایگزین کردن تمام عبارات موجود در سند با مورد جایگزین شونده
  • Replace All in All opened Documents:  عبارت جایگزین شونده را در همه اسنادی که در برنامه باز است جایگزین می کند.
  • Close: پنجره را می بندد.

اگر می خواهید عمل جایگزین شدن در یک قسمت، مثلاً قسمتی که با کشیدن موس بروی چندین خط از کدها انتخاب شده است، اعمال شود، باید گزینه In selection را انتخاب کنید، تا بقیه سند از عمل جایگزین مصون بمانند.

بقیه تنظیمات این قسمت، همانند سربرگ Find است که در نوشته   به آن پرداخته شده است. برای اطلاعات بیشتر به این قسمت مراجعه کنید.


تعداد بازديد : 360
ليست صفحات
تعداد صفحات : 15